Infrastructuur » Managed Services

Managed Services zorgt er voor dat uw ICT kosten voorspelbaar en betrouwbaar zijn, reduceert risico's voor uw apparaten en data, en houdt uw medewerkers vrij voor de core business. Probeer ICT zonder zorgen, houdt de controle over de kosten, en haal het meeste uit uw ICT investeringen met Managed Services.

Wat zijn Managed Services?

Managed services zijn ICT diensten met vooraf bepaalde kosten. Meestal zijn managed services geleverd in combinatie met een remote monitoring en management (RMM) systeem dat er voor zorgt dat uw systeembeheerder de gezondheid en snelheid van uw netwerk 24/7 in de gaten houdt. RMM betekent dat de systeembeheerder proactief onderhoud effectief kan uitvoeren om zo de IT te stabiliseren, en snel op afstand het probleem kan oplossen als de zaken mis gaan.

Bedrijven voor en na Managed Services

Bedrijven zonder managed services werken meer op een reactieve basis, hebben meer kosten, en zijn onvoorspelbaar. Kijk alleen al wat de impact van een ongeplande uitval veroorzaakt door een virus of een technisch probleem. De gemiddelde kosten voor het MKB bedrijf kunnen echt flink oplopen. Een studie in 2008 van Gartner heeft laten zien dat elke onbeheerde desktop het bedrijf ongeveer 2000 euro kost aan noodreparaties, verlies in productiviteit en reparatiekosten. Totaal is dit ongeveer een jaarlijkse kostenpost (TCO) dat 42% hoger ligt dan managed PC's, en 29% hoger voor onbeheerde laptops.

Met Venema Advies kunt u een drastische vermindering van uitval en lagere IT kosten ervaren omdat problemen sneller gedetecteerd en opgelost worden, vaak nog voordat u het opgemerkt heeft. Managed services helpen daarom ook uw IT uitgaven te verminderen, zorgen er voor dat uw medewerkers zich richten op de core business en geven u een duidelijk inzicht in de status en onderdelen van het netwerk.

Kenmerken

Managed Werkplek bestaat uit:

Onsite Manager
Een klein stukje software, dat eenmalig op uw netwerk wordt geïnstalleerd. De Onsite Manager zorgt automatisch voor veilige en intensieve scans van de netwerkomgeving om zo de nieuwste informatie te verzamelen die wij nodig hebben om de ICT infrastructuur zo efficiënt mogelijk te houden.

Met een Onsite Manager kan Venema Advies alles monitoren en beheren dat aan het netwerk verbonden is o.a.: desktops, laptops, servers, switches, routers, firewall, gateway, VoIP switches en telefoons, printers, faxen en scanners, standaard en special gebouwde applicaties, gespecialiseerde apparaten en PLC’s, intranet en externe websites, SaaS omgevingen, virtuele machines en veel meer.

Service Center
Een krachtig web gebaseerd centraal dashboard dat er voor zorgt dat Venema Advies:

  • Overzicht heeft over de status en prestatie van de onderdelen in uw Microsoft infrastructuur door de gegevens van de Onsite Manager;
  • Dieptechnisch inzicht heeft van de gegevens;
  • Snelle oplossingen kan toepassen op afstand;
  • Geavanceerde services kan configureren;
  • Een groot aantal rapporten kan produceren zodat u precies weet wat er aan de hand is in uw infrastructuur

Reduceer uitval en kosten

Experts en studies van onderzoeksgroepen concluderen continu dat managed services de kosten omlaag brengen en de IT infrastructuur beter beschermen. Meerdere studies hebben geconcludeerd dat netwerk servers en andere apparaten die uitvielen, 96% langer over een reparatietraject deden dan wanneer ze wel in een remote monitoring service vielen, met als uiteindelijk resultaat dat ze kostbare tijd innamen.

Ze hebben geconcludeerd dat remote monitoring en management services de grootste impact hebben op het reduceren van IT uitval en de impact op de gebruikers. Reduceer en stabiliseer uw IT kosten met behulp van managed services van Venema Advies. De risico’s voor uw data en apparatuur worden geëlimineerd en u kunt de investeringen in de IT beter gaan benutten.

Het oude Break-Fix model:

  1. Een IT probleem doet zich voor
  2. U ontdekt zelf het probleem
  3. U pakt de telefoon voor support en beschrijft het probleem
  4. De technische man van de leverancier spendeert tijd aan het reizen naar uw bedrijf, of gebruikt andere tools om op afstand rond te gaan zoeken naar het probleem
  5. Probleem is gevonden
  6. En het probleem wordt opgelost

Resultaat

  • Onbekende reparatiekosten
  • Hogere kosten omdat het onderzoek veel tijd in beslag neemt
  • Afhankelijk van de getroffen apparaten, treed er downtime op en onzichtbare kosten
  • Zonder historische gegevens, duren diagnoses langer en onderdelen met gebreken vallen minder op, zodat als ze eindelijk besteld moeten worden het nog langer gaat duren

Het Managed Services model:

  1. Venema Advies wordt gealarmeerd voordat het probleem zich voordoet of als het probleem start
  2. Venema Advies kan meteen accuraat het probleem diagnosticeren in het Service Center
  3. Venema Advies zorgt voor een snelle remote oplossing vanuit het Service Center en lost het probleem op in minder tijd dan het zou kosten om je jas en je sleutels te vinden

Venema Advies rapporteerd elke maand en kwartaal om te laten zien hoe de werkzaamheden zijn verlopen, welke problemen er zijn, en hoe het budget goed te verdelen valt.

Resultaat

  • U krijgt meteen de juiste expert op het incident, voor een snelle en betrouwbare oplossing
  • Uw werknemers kunnen zich richten op de juiste werkzaamheden
  • Veel problemen worden van te voren gedetecteerd
  • Uitval is gereduceerd en misschien zelfs helemaal geëlimineerd
Over Venema Advies | Sponsoring | Remote Support | Contact | Nieuwsbrief | Sitemap
Copyright © 2004-2014 Venema Advies BV